از ادراک تا مسواک به روایت اهالی «جملت»

 از ادراک تا مسواک به روایت اهالی «جملت»

«جملت» جمعِ املتِ جمعه را بالاخره صبح جمعه ۲۰ خرداد در اولین قرار خود دورهم آورد تا به صرف املت از تجربیاتشان از سفر بگویند و بشنوند.
رضا امیرخانی، نویسنده و منتقد ادبی، منصور ضابطیان نویسنده و جهانگرد، شکوفه موسوی، خبرنگار و مجید بیاتی ایرانگرد راویان قرار اول جملت در خانه فوتبال بودند.

منصور ضابطیان، که این روزها با مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «استامبولی» حسابی به شهرهای مختلف سفر می‌کند هم برای جملتی‌ها از اینکه چطور ناشناخته‌ها را در سفر کشف کنیم و از آن لذت ببریم گفت.

رضا امیرخانی، نویسنده کتاب « نیم دانگ پیونگ یانگ» از تجربه سفر خود به کره شمالی، سرزمین ناشناخته و رمز آلود که شاید بشود گفت « بن‌بست دنیا» برای جملتی‌ها گفت.

و اما مریم کریمی، از تجربه سفر تنها به جنوب گفت‌، تجربه همراهی با زندگی روزمره مردم محلی، تجربه‌ای که باعث شده حالا مریم محصولی جدیدی را برای جاباما به عنوان «تجربه» راه‌اندازی کند.
مجید بیاتی، معماری که معماری نمی‌کند اما در سفرهایش نگاه متفاوتی دارد از تجربه‌‌اش به چابهار گفت. او از کشفیاتی به جملتی‌ها گفت که شاید نتوان برای کسی تعریف کرد. به اعتقاد مجید در سفر باید خرق عادت کرد و از مواجه شدن با تجربه‌های متفاوت نترسید.
شکوفه موسوی، خبرنگاری که از سفر متفاوتش نسبت به بقیه راویان گفت. شکوفه از سفرش به جام‌جهانی برزیل به عنوان خبرنگار ورزشی برای جملتی‌‌ها تعریف که تا چه حد سفر به کشوری که مردمانش با فوتبال زندگی می‌کنند و هم‌زمان جام جهانی در آن برگزار می‌شود، جالب، جذاب و لذت بخش است. البته شکوفه توصیه کرد در زمان مسابقات بی‌المللی ورزشی اگر مردم کشور میزبان به آن رشته ورزشی علاقه‌مند نیستند، هرگز سفر نکنند.
ویدیوی روایت‌های رویداد نخست جملنت به زودی منتشر می‌شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *